13600 – Adhat Vonal, elindul a széleskörű telefonos adományozás Magyarországon

2012. október 10., szerda
13600 – Adhat Vonal, elindul a széleskörű telefonos adományozás Magyarországon

A 13600 - Adhat Vonal indulásával végre Magyarországon is széles körben elérhetővé válik a telefonos adományozás lehetősége. A rendszert az adhat.hu portálon keresztül a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány üzemelteti. A program elindulását a Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország együttműködése biztosította, a jogi környezetet a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) szabályozása tette lehetővé. Október 1-től már 41 civil szervezet támogatható az Adhat Vonal segítségével. A mai napon kiírt új pályázat csatlakozási lehetőséget biztosít újabb civil szervezetek számára is.

Az Adhat Vonallal egy olyan gyors és kényelmes, mindenki számára könnyen elérhető adományozási rendszer jött létre, amely elősegíti az adományozási kultúra és a civil társadalom fejlődését. A három nagy országos szolgáltató és a NIOK közös rendszer felépítését határozta el, melyben az adománygyűjtő szervezetek mindegyike ugyanolyan feltételekkel tud gyűjteni. Működésének lényege, hogy a 13600-as közös telefonszám felhívása után, a szervezet kódjának megadásával 250 Ft adományozható a nonprofit szervezeteknek. Az Adhat Vonal a Telekom vezetékes- és mobilhálózatából, valamint a Telenor és a Vodafone hálózatából hívható. Saját kódra a NIOK-on keresztül pályázhatnak a civil szervezetek.

Az első pályázati körben bekerült 41 támogatható szervezet között megtalálható kis budapesti állatmenhely és nagy multinacionális civil szervezet, női egyenjogúsággal foglalkozó éppúgy, mint romák felzárkóztatásáért küzdő. Ami közös bennük, hogy adományokat gyűjtenek, és vállalták, hogy pontos információkat adnak az eredményeikről. A telefonos adományozási rendszer kialakításakor a NIOK Alapítvány számára kiemelt szempont volt az átláthatóság biztosítása. Az adhat.hu portálról is elérhető www.adhatvonal.hu honlapon megtalálható a programban részvevő szervezetek bemutatkozása, olvashatnak az érdeklődők az adománygyűjtés céljáról, és szinte valós időben követhetik nyomon a hívások számának alakulását. A törvényi szabályozásnak megfelelően a programban részvevő szervezetek a telefonos adományaik felhasználásáról a saját honlapjukon is kötelesek beszámolót közzétenni.

A Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország együttműködése is mutatja, hogy mindhárom szolgáltató számára kiemelten fontos a civil szervezetek támogatása, az Adhat Vonal létrejötte pedig egy nagyszerű eszköz arra, hogy mindezt a telekommunikáció segítségével valósítsák meg, és lehetőséget biztosítsanak arra, hogy a civil szervezetek újabb adományozókat találjanak.

A 13600 – Adhat Vonal használatára közhasznú szervezetek (alapítványok, egyesületek, vagy akár nonprofit gazdasági társaságok) jelentkezhetnek. Az új pályázat 2012. október 3-tól elérhető a nonprofit.hu és az adhat.hu portálokon. A tervek között szerepel a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy a legszélesebb körben elérhetővé váljon a telefonos pénz-adományozás lehetősége. 2012. november 1-jétől várhatóan az Invitel Távközlési Zrt. is csatlakozik a kezdeményezéshez, és a szolgáltatás elérhető lesz a hálózatából.

További információ: www.adhat.hu

13600–Adhat Vonal pályázat: Felhívás telefonhívással támogatható adománygyűjtő rendszer használatára közhasznú szervezetek részére